Taką kwotę chce przeznaczyć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na remont odcinka trasy S8 pomiędzy Polichnem i Studziankami.
Ostatnie prace w tym miejscu były prowadzone w 2002 r., czyli jeszcze przed przebudową drogi krajowej nr 8 do standardu drogi ekspresowej. Wtedy wykonano tam nawierzchnię z betonu cementowego. To był pierwszy, doświadczalny, odcinek wykonany w tej technologii. Trwałość nawierzchni została oszacowana na około 20 lat. Dzisiaj jest już bardzo wyeksploatowana, dlatego zapadła decyzja o remoncie.
W marcu br. został ogłoszony przetarg na modernizację tego odcinka. Wpłynęły cztery oferty, mieszczące się w przedziale od 37 do ponad 55 milionów złotych. Te kwoty dotyczą zamówienia podstawowego na długości 9 km, a remont zostanie rozszerzony na kolejne 3 km. W sumie na ten cel Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza przeznaczyć 60,8 mln zł.
– W ramach inwestycji dokonamy rozbiórki starej nawierzchni betonowej o grubości 28 cm (prace dotyczą tylko jezdni prowadzącej w kierunku Warszawy) i zastąpimy ją nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką. Zwieńczeniem prac będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami – informuje GDDKiA.
Prace mają rozpocząć się latem br. i potrwać około czterech miesięcy. W tym czasie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni.
Komentarze