Przejrzyj na oczy! - to hasło tegorocznego 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który będzie odbywał się także w Tomaszowie. W tym roku ma być on wyjątkowy, ponieważ mija trzydzieści lat odkąd orkiestra zagrała po raz pierwszy.
Zeszłoroczny finał był inny niż wszystkie, bo odbywał się w pandemii i w narzuconych przez rząd obostrzeniach, które spowodowały, że orkiestra po raz pierwszy w historii musiała zagrać online. Po raz pierwszy musiał być też przesunięty (także z powodu obostrzeń) termin wydarzenia. Mimo to padł rekord - łącznie WOŚP zebrała wówczas 210 milionów 813 tys. 830 zł i 10 groszy!
Bardzo dużo uzbierał też tomaszowski sztab WOŚP, tomaszowianie zasili dzieło Jurka Owsiaka o 231.619,71 zł. Rekord padł w Ujeździe – tam zebrano ponad 130 tysięcy złotych. A jak będzie w tym roku? Na pewno finał się odbędzie i organizowany jest dla zapewnienia najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci. Jak poinformował Bogdan Smolarek, szef tomaszowskiego sztabu WOŚP, właśnie została udzielona zgoda na organizację kolejnego finału orkiestry. - Podobnie jak w latach poprzednich, działamy przy Hufcu Związku Harcerstwa Polskiego w Tomaszowie, na czele z komendantem hufca - dh pwd. Jakubem Reczulskim. W skład sztabowej komisji powołanej do nadzorowania przebiegu kwesty weszli: dyrektor tomaszowskiego oddziału Banku Spółdzielczego w Białej Rawskiej - Jacek Ziemnicki, skarbnik Hufca ZHP w Tomaszowie - hm. Bartłomiej Składowski oraz nauczyciel II LO - Krzysztof Ćwiek – informuje B. Smolarek. - Chcielibyśmy, aby 30. jubileuszowy Finał WOŚP odbył się w naszym mieście i w gminach ościennych w sposób szczególny. Zapraszam wszystkie chętne osoby i podmioty do współorganizacji tego pięknego przedsięwzięcia. Oczekuję na inicjatywę i zgłoszenia – dodaje. W ramach wydarzenia sztab ma przydzielone 325 miejsc dla wolontariuszy i 50 miejsc dla puszek stacjonarnych. Jak co roku nabór wolontariuszy odbywał się będzie w pierwszej kolejności poprzez grupy zorganizowane (szkoły, drużyny, domy kultury, firmy, stowarzyszenia itp.) Jest to 300 miejsc. Indywidualna kwalifikacja odbywać się będzie w wyjątkowych sytuacjach - 25 miejsc. Ważne jest by różne podmioty zgłaszały się do wzięcia udziału w zbiórce poprzez ustawienie puszek stacjonarnych. Jest ich 50 i można je odbierać do 10 grudnia br. Zgłoszeń można dokonywać poprzez e-mail sztabu –
J.D.