Prace na przejeździe kolejowym na ul. Białobrzeskiej potrwają jeszcze około dwóch tygodni.

- Potem wróci objazd z wyjątkami dla komunikacji zbiorowej i działalności gospodarczej - wyjaśnia Marcin Nowicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Natomiast jeszcze w tym roku ma rozpocząć się budowa nowych rond u zbiegu ul. Szczęśliwej i Mireckiego oraz w Białobrzegach.

8 września tor linii kolejowej nr 25 odciął od miasta Białobrzegi. Mieszkańcy tej dzielnicy, żeby dostać się do centrum, muszą jeździć objazdem przez Wąwał. Trudno im nawet przejść czy przejechać rowerem przez rozkopaną ul. Radomską. Chociaż niektórzy próbują nawet samochodami. Wśród nich są kierowcy ciężarówek. - Przecież oznakowania nie zmienili. Zakaz wjazdu nie dotyczy lokalnych firm - pojazdów powyżej 3,5 tony. Jadę, bo innej drogi nie mam. Przecież objazdem przez Wąwał ciężarówki nie mogą jeździć - mówi jeden z kierowców.

Jemu udało się przejechać, bo akurat na przejeździe nie były prowadzone żadne prace. Jednak czasami jezdnia zatarasowana jest pojazdami budowy.

bial mKiedy skończy się ten koszmar?

 pytają mieszkańcy Białobrzegów.

Szacunkowy termin zakończenia robót na przejeździe to około miesiąca od ich rozpoczęcia - odpowiada rzecznik ZDW w Łodzi.

To oznacza, że około 8 października ulice Radomska i Białobrzeska znowu będą otwarte, ale tylko (tak jak przed remontem przejazdu) dla pojazdów budowy, docelowe, służb ratunkowych, komunikacji zbiorowej i aut (powyżej 3,5 tony) lokalnych firm prowadzących działalność gospodarczą w tym rejonie miasta (na podstawie zaświadczeń wydanych przez gminę i miasto). Czyli dla mieszkańców Białobrzegów niewiele to zmieni. Żeby dostać się do centrum miasta (zgodnie z przepisami), będą musieli korzystać z objazdu przez Wąwał.

Utrudnienia w tej dzielnicy trwają właściwie od grudnia ub.r., czyli rozpoczęcia całej inwestycji. Na ul. Opoczyńskiej wciąż obowiązuje ruch wahadłowy. Jednak prawdziwy "koszmar" Białobrzegów może się zacząć w momencie rozpoczęcia budowy ronda u zbiegu ulic Radomskiej, Opoczyńskiej, Wąwalskiej i Gminnej. - Jeśli pogoda pozwoli, to jeszcze pod koniec tego roku - mówi rzecznik ZDW w Łodzi.

Nowe ronda pod ruchem

 - Wykonawca chciał zamknąć całe skrzyżowanie na czas jego przebudowy. Tak było zapisane w zmianie organizacji ruchu. Jednak uzmysłowiłem jego przedstawicielom, że to spowodowałoby zupełne odcięcie od miasta tej części Tomaszowa, dlatego prace mają być prowadzone pod ruchem. Podobnie jak obecnie na rondzie Dmowskiego - mówi Michał Kucharski, radny miejski.

 Budowa skrzyżowania u zbiegu ul. B. Głowackiego, Nowowiejskiej i Mireckiego powoli dobiega końca. Potrawa jeszcze kilka tygodni. Podobnie jak przebudowa ul. Mireckiego - od ronda Dmowskiego do ul. Szczęśliwej.

Po zakończeniu prac na tym odcinku rozpoczniemy przebudowę kolejnego - od Szczęśliwej do mostu na ul. Białobrzeskiej, łącznie z budową nowego ronda u zbiegu ulic Mireckiego i Szczęśliwej. Te prace spowodują wprowadzenie nowych objazdów. Planujemy je rozpocząć w połowie października - zapowiada M. Nowicki.

 

ag

Pin It
Dodaj komentarz
Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.

Pogoda

Stan jakości powietrza według Airly
TOMASZÓW MAZOWIECKI

Giełda

Waluty